Thursday, September 11, 2008

54/ Защо професионалното мнение на колегите ви може да е вредно?

via Нубизус

Отнася се за дизайнери преминали началния етап и усвоили уменията на композиране, работа с цвят и шрифт.

Защо професионалното мнение на колегите ви може да е вредно?

  • Повечето дизайнери, артисти, музиканти и други “професионалисти” се изживяват като мерило. Ерго техния съвет може да навреди на най-важното нещо за дизайнера - идентичността. Представете си, че сте на път да откриете или синтезирате оригинална визия, тъй като дизайна е процес с рядко предсказуем край, и покажете на “мерилото” какво правите за съвет. Нека разгледаме какво се случва в главата на средно статистическия про-дизайнер. Той примерно седи в офиса на небрежно изчистената масичка, до него е АйФоня му, пред него е Апъл Кино Джама (мое и два като в моя болен случай), небрежно ключовете от новата кола на лизинг, той слуша Фенси музика и облегнат назад с небрежно опъната дясна ръка браузва поредното Мега ултря сайтче, наблъскано с турбо кулньес в фйешун колорс и уеб 2 булшит. В този почти йеротичен момент му меткате линк на кю (или случайно са натъква на лепната от вас картинка за коментар). Упс. Надървяне. Упс. Секси жертва. За обладаване. Професионалиста леко са изправя и казва с кул тон : Неам забележки. Но…………
  • Извод от епизод Първи: Вие сте тъпо копеле. Защо?
  1. Дизайна има субективни и обективни черти. И само балансираната комбинация между това, което изплюват лявото и дясното ви полукълбо води до ефективна презентация и интеракция с аудиторията. Упс. Аудитория ли казах? Аха. ПО КОЙ НАЧИН “ПРО ДИЗАЙНЕРА” Е ВАШАТА АУДИТОРИЯ?
  2. Ако следвате този модел на авто контрол и проверка сте на път да станете Кулл Модефукинг Дизайнер. Ако това ви е целта дерзайте. Но ако случайно сте решил/ла, че искате да правите неща за да подобрите живота на хората, да им дадете нужната провокация и задължителната леснота в интерфейса имате само един начин на изграждане на обратна връзка. ОСТАВЕТЕ ПРОСТАТА АУДИТОРИЯ ДА ВИ СЕ ИЗПИКАЕ В УСТАТА НЯКОЛКО ПЪТИ, ЗАСЛУШАЙТЕ СЕ В ТОЗИ СЕЛЯНИН КЛИЕНТА, И ЧУЙТЕ ДАЛИ БЕЗ ДА ИСКА ЩЕ ВИ ДАДЕ НАСОКА. Единствения начин досега познат на човечеството е този. Защо шибания дизайн да е по-различен? Я си представете ако хлебаря или градинаря действат по ИЗКРИВЕНИЯ ЧИКИДЖИЙСКИ ЕГОЦЕНТРОМАНИАКАЛЕН МОДЕЛ НА МИСЛЕНЕ ХАРАКТЕРЕН ЗА ПРО ДИЗАЙНЕРА. Какво ще хапнете? Едно дръвце? Заповедай баце.
  3. След като сте обрали потребителската енергия идва момента на махане на Глупостта и Добавяне на вашата гледна точка. Балансирано и само с една идея подобрение.
  4. НЯМА НАЧИН ДА СЕ КАЖЕ ЗА ДОБРИЯ ДИЗАЙНЕР, ЧЕ НЕ Е РАЗБРАН. НЕГОВАТА РАБОТА Е ДА Е РАЗБРАН. ДРУГИЯ БУЛШИТ Е ЗА “ВЕЛИКИТЕ АРТИСТИ”. А АКО СИ МИСЛИТЕ, ЧЕ СТЕ ВЕЛИК АРТИСТ-ДИЗАЙНЕР Е ВРЕМЕ НЯКОЙ ДА ВИ НАБИЕ КАСКАТА С НЕЩО ТЕЖИЧКО.

No comments: