Thursday, October 16, 2008

36/ Когато комунисти дойдат на власт

via Черната станция

Задаващата се криза с Топлофикация ме подсети за един любим текст от Людмил Станев, писан някъде в зората на демокрацията, около печално известната "Луканова зима".

Явно някакъв странен мазохистичен нагон притежава пустия български народ. Мине се не мине някоя и друга година, пък вземе та върне комунистите на власт, я да го оставят на тъмно и студено, я да му стопи инфлацията доходите, я да се реди за хляб и мляко с купони.
Досега не е имало случай БСП да управлява и да пропусне да ни натресе кошмари посред зима. Факт! Дали е злонамереност, дали некадърност или пък някаква фатална комбинация от двете, това не знам, а и не е най-важното.


Из дневника на един българин

9.IX. - Празник на победилия комунизъм
10.IX. - Не мога да разбера дали наистина е победил, тъй като никой не работи (следпразничен ден е). Но някои вече ядат.
11.IX. - Най-вероятно комунизмът вече е дошъл, защото спряха тока. Това ме кара да мисля, че всъщност е дошла съветската власт, изхождайки от мисълта на Ленин: "Комунизмът - това е съветска власт плюс електрификация".
12. IX. - Спряха и водата. Вече съм спокоен - няма какво повече да спират.
13.IX. - Отново съм спокоен, след като разбрах, че това са временни затруднения, породени от определени причини. За малко го пуснаха - тока, разбира се, не водата.
14. IX. - Пуснаха и водата - "панта рей"... Все пак съм добре - успях да се измия един път. Сега разбрах защо в България няма миещи се мечки. При тоя режим те не биха издържали.
15.IX. - Отново съм спокоен, защото спряха тока. Усещам колко ще се зарадвам, когато отново го пуснат - някога.
16.IX. - И все пак ми е хубаво. Когато ми стане много мъчно, мога да си извадя от скривалището Некермана и да си го разглеждам до насита.
17.IX. - Спряха и водата. Отново съм спокоен. Ами да, трябва да ви кажа, че вече изобщо не ми пука за миещите се мечки. Ако пък много ми писне, мога да да отида да погледам в Корекома.
18.IX. - Този път спряха тока, без изобщо да са го пускали - ето това се казва изненада.
19.IX. - Много се притеснявам за водата - не знам кога ще я спрат.
20.IX. - Не издържах и се обадих по телефона. Помолих да я спрат. Спряха ми едновременно телефона и водата. Вече нямам проблеми и съм напълно спокоен, да чукна на дърво. Отрязаха и него.
21.IX. - Пак пуснаха водата. Отново съм изненадан. Сега пък не става за пиене.
22.IX. - Няма да пиша повече. Не виждам добре на светло - така свикнах на тъмно. Предпочитам бавно и мълчаливо да си разглеждам Некермана.
23.IX. - Некерман.
24.IX. - Некерман.
25.IX. - Некерман.
26.IX. - Некерман.
27.IX. - Открих всъщност, че Некерман е истинското име на комунизма.
28.IX. - Свърших продуктите, но в паспорта си имам две снимки на месо. Някои и това нямат.
29.IX. - Некерман.
30.IX. - Този месец свърши. Най-обичам февруари, защото е къс.

Един българин

Людмил Станев; "Няма такава книга..."

No comments: