Thursday, June 7, 2007

Все се сере

via Янеца

Преди около три-четири дена след като с наште изгледахме някакъв филм понеже не ми се спеше още и с баща ми решихме да превключим на телевизия СКАТ, за да се позабавляваме малко. Там двама националисти емоционирани бълваха анти-комунистически слова около темата "Паметникът на съветската армия - гавра с България" (или нещо от сорта). Впечатление направи, че изложиха многобройни факти, които като цяло бяха добре свързани и не казаха нищо грешно. Оттогава все така става, че се натъквам на разни соц-истории.

1. Песента "Мила Родино" е написан през 1895, а през 1964 с променен текст (първата строфа отчасти, втората изцяло, а освен това накрая се закача и следната строфа: "Дружно, братя българи/С нас Москва е в мир и в бой/Партия велика води/Нашия победен строй") се превръща в химн на НРБ. След 1989 втората и третата строфи се отстраняват, а припевът се изпява два пъти. Като сравнявам оригинала с понастоящем официалната версия, стигам до извода, че се е получила голяма боза.

"По мачовете някакви комунистически подлоги карат малките деца да става като засвири химна. Аз не ставам. Не мога да ставам на текст, в който пише "С нас Москва е в мир и в бой". Аз българин ли съм или Руснак? Като чуя химна се разхождам, седя, приказвам си, но не ставам! За мен истинският химн е "Шуми Марица" - пичът от СКАТ.

2. "Факт е, че когато Висоцки е по пътя с жена си за Франция се отбиват в супермаркет в Австрия, гледката на пълните рафтове не му понася и повръща..." - Георги Лозанов в егоист.

3. "Най-впечатляващата история е за някаква руска делегация учени в ГДР край на осемдестте. Влезнали в магазин за хранителни стоки и при вида на изобилието една рускиня припаднала. Като се съвзела първите й думи били: "Това ли са хората, които победихме преди 40 години?!" Така е... навремето за Руснаците дори нямаше руски коли, а за нас имаше" - баща ми.

4. "Не, не съм бил в България. Обикновено ходехме в другите държави от източния блок, за да си пазаруваме плочи, но по-далеч от Унгария не сме стигали" - Рихард Круспе, Рамщайн.

5. "...СССР...", произнесено като сесесере от антикомунистите националисти по СКАТ.

No comments: