Monday, December 29, 2008

7/ Телефонните измамници атакуват

via Municeps

Капитан Христов от не-знам-си-кое районно се обажда в туристическа фирма и казва, че спешно им трябва преводач, защото някакъв чужденец е задържан и има нужда от превод. Знае имената на шефа и работещите във фирмата.

От фирмата се обаждат на свой сътрудник, молят го веднага да поеме ангажимента.

На сътрудника се обаждат последователно “капитанът” и “адвокат” на задържания, става дума за добър хонорар, уговарят си среща на спирка: “полицейската кола всеки момент ще пристигне да ви вземе”. Минават 20 минути, ново позвъняване на “капитана”: “За да не губим време, моля ви, купете 2 ваучера за GSM по 20 лв. за арестанта, то не е редно, ама той ще ви ги плати.”

След още няколко минути – ново позвъняване: “Не е удобно пред колегите, затова, ако обичате, издиктувайте ми номерата на ваучерите, и му купете едни цигари.”

И човекът, яко вплетен в приказките за полицията, пострадалия човек, който има нужда от помощ, и хонорара, послушно диктува.

Приключва разговора и си казва: “Тия бяха мошеници и аз съм тъпак!” И не може да си обясни защо се е поддал на това прозрачно шмекеруване.

Ами защото нормален човек не може да си представи, че за 40 лв. някой ще се прави на такава маймуна. Или това е някакъв авангардистки хепънинг на освободени умове?

2 comments:

Anonymous said...

копеле, за да се хванеш на това трябва да си абсолютен олигофрен, според мен

Anonymous said...

Всъщност, "олигофрен" е човек, който изобщо си говори по телефона с хора, които твърдят, че са от полицията.
В един хотел, в Стара Загора, заварих администраторката да си говори с някакъв, който се представяше за "гранична полиция" и я разпитваше за най-различни лични данни за нейни колежки. Момиченцето най-послушно му диктуваше имена, адреси и телефони, а аз исках да си издам стаята. Взех и слушалката и му обясних на този да звъни когато си иска, ама да не е точно по това време, а онзи започва да ми се набира отсреща, че бил полицай. Казах му, че като се легитимира, ще му обърна внимание и му затворих, а девойката ме гледа с егати уплаха, все едно полицията ще дойде и ще я арестува.
Хората са много лесни за лъжене :)