Monday, February 11, 2008

144/ За Тошковците, ДС и малко от живота при комунизъма

via scanman

Както споменах майка ми ми беше на гости скоро та си бърборихме с нея за какви ли не неща. Като бях чел преди време, че Тодор Колев бил агент на ДС реших да и спомена този факт за да видя как ще реагира. На мен лично не ми пречи, че е бил агент. Много ясно, че са го принудили да стане такъв, ако не иска да прекара остатъка от живота си като бачкатор в някой завод или кой знае още какво. Майка ми реагира по същия начин - даже ми разказа една история, която си позволявам да преразкажа.

“Ех ако знаеш как изнудваха тогава. Няма да се учудя да са го изнудили с нещо. Между другото той дълго беше в немилост, заради един виц, който се разказваше тогава - виза за тримата тошковци, които разсмивали България. Тошко (някои си там от цирка, не му помня фамилията), Тодор Живков и аз. Заради този виц беше в немилост, макар и да твърдеше, че не го е измислил той.”

А на майка ми какво се случило. Тя е родена в Шумен но се е преместила да живее и работи в София. Единствената работа, която е давала право на софийско жителство тогава е била ТРЗ или на разбираем език хамалин. Майка ми е била изключително здрава физически (не случайно е била републиканска шампионка по хвърляне на диск) Аз лично съм разтоварвал с нея камион цимент, когато бях може ми на 16-17, а тя на около 50 и направо ме скапа с нейното темпо. Но да не се отклонявам. Когато се върнала в Шумен за кратко я привикали в милицията и някакъв там офицер и казал, че е видяна в някакъв ресторант - преметнала крак връз крак да пуши цигара. Майка ми отрекла изобщо да знае къде е този ресторант и да е била там. Просто не е чувала за него и никога не е била там. Тогава милиционерът я заплашил да не знае много и да не лъже, за да не я хвърли в мазето на момчетата. На него не му е бил известен факта, че тя е била републиканска шампионка и поради тая причина я познават и тя познава някакви там хора от окръжния комитет на партията. Тя му казала, че ако мисли да я хвърля в мазето, по добре да я пречукат там, защото ако излезе жива ще отиде директно в окръжния комитет, където ще разкаже за случая. Тогава долното ченге се уплашило, сменило тона и взело да се мазни, после я пуснало да си ходи.

Значи по това време да пушиш цигара преметнал крак връз крак, не дай боже, в ресторант могло да се тълкува като престъпление, даже дори да не си го правил?! И всеки мазен милиционер може да те вкара в мазето и да те подложи на групово изнасилване? А колко са момичетата, които не са имали познати в окръжния комитет и са станали жертва на такива мазни долни селяни?

Аз гледам да не настъпвам мравките излишно и като по случайност смачкам някой охлюв леко съжалявам. Но на такъв тип бих му забил нож в слънчевия сплит и бих го позавъртял малко, та и повече, та и бих повторил. После бих седнал крак връз крак и бих запалил една цигара, докато го гледам как агонизира.

И ако Господ е справедлив, на Страшния съд няма да спомене за случая.

No comments: